• Головна |
  • Новини |
  • Порадник |
  • Фотоальбоми |
  • Форум |
  • Оголошення |
  • Онлайн ігри |
  • Контакти
  • Головна » Новини Тернополя » Економіка

    Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що держава у повному обсязі фінансує здійснення органами місцевого самоврядування наданих законом повноважень органів виконавчої влади, зокрема, щодо надання населенню окремих соціальних послуг, розвитку всіх видів освіти і медичного обслуговування, вдосконалення мережі освітніх і лікувальних закладів, фізичної культури і спорту тощо. Кошти на це виділяються місцевим бюджетам шляхом надання міжбюджетних трансфертів з Державного бюджету України, одним із видів яких є дотація вирівнювання місцевим бюджетам. Колегія Рахункової палати, розглянувши Звіт про результати аналізу міжбюджетних трансфертів за 2006-2007 роки та перший квартал 2008 року на прикладах Львівської та Тернопільської областей, зробила висновок, що залежність місцевих бюджетів зазначених областей від трансфертів з державного бюджету, питома вага яких у загальному обсязі доходів не знижується і становила у 2007 році, відповідно, понад 52 відсотки і майже 69 відсотків, призводить до зниження заінтересованості органів місцевого самоврядування у розширенні бази оподаткування і мобілізації доходів. Це, в кінцевому підсумку, негативно впливає на економічний розвиток зазначених регіонів.

    Загалом, у 2007 році місцевим бюджетам Львівської області надано три дотації та 20 субвенцій на загальну суму 2,6 мільярда гривень, Тернопільської області - три дотації та 19 субвенцій на суму 1,3 мільярда гривень. Затверджені у державному бюджеті на 2006-2008 роки обсяги дотації вирівнювання місцевим бюджетам цих областей, які, в середньому, становлять 50 відсотків загального обсягу трансфертів, разом із закріпленими доходами не забезпечують розраховану фінансовими органами зазначених областей потребу коштів місцевих бюджетів на утримання галузей бюджетної сфери (освіта, охорона здоров´я, соціальний захист, культура та спорт) і дають змогу профінансувати лише мінімальні першочергові потреби (заробітна плата, медикаменти, харчування, енергоносії) шкіл, дитсадків, лікарень, установ культури та спорту. Як наслідок, у закладах охорони здоров´я комунальної форми власності, в яких медична допомога має надаватися на безоплатній основі, пацієнти, за винятком пільгових категорій, як правило, забезпечені медикаментами за рахунок бюджетних коштів лише на 40 відсотків, а решту хворі купують за власні кошти.

    При цьому показники фінансової забезпеченості надання соціальних послуг громадянам у розрізі областей суттєво відрізняються. Так, по Львівській області у 2006 році в обласній клінічній лікарні при розрахунковій потребі вартості харчування на один ліжко-день в сумі 4,2 гривні, фактичні денні витрати на одного хворого складали 3,7 гривні, в обласній дитячій клінічній лікарні ОХМАТДИТ при потребі - 5,7 гривні, денні витрати на харчування складали 4,7 гривні. По Тернопільській області у 2006 році в обласних клінічній лікарні та дитячій лікарні при розрахунковій потребі у середній вартості харчування на один ліжко-день у сумі 6 гривень, фактичні денні витрати становили 4,6 гривні. Значно меншим було забезпечення фінансовими ресурсами районних закладів охорони здоров´я: фактичні денні витрати на харчування хворого у Зборівській центральній районній лікарні у 2007 році становили 1,3 гривні, Козівській центральній районній лікарні Тернопільської області - 1,2 гривні.

    Водночас витрати на утримання органів місцевого самоврядування удвічі перевищують обчислені Мінфіном показники, що є складовою для визначення обсягів дотації вирівнювання.

    Як встановлено за результатами аналізу, у 2007 році місцевим бюджетам Львівської та Тернопільської областей не були профінансовані передбачені у державному бюджеті субвенції на фінансування оснащення сільських амбулаторій і фельдшерсько-акушерських пунктів, придбання шкільних автобусів, ремонт приміщень управлінь праці та соціального захисту виконавчих органів місцевих рад на загальну суму понад 13 мільйонів гривень та понад 6 мільйонів гривень, відповідно. Як наслідок, не були надані відповідні соціальні послуги населенню зазначених областей.

    Місцеві органи влади Львівської та Тернопільської областей не забезпечили належного контролю за дотриманням вимог законодавства при формуванні коштів дотації вирівнювання. У 2007 році рішеннями двох районних рад Тернопільської області, в порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України, видатки за формульним розрахунком на забезпечення загальноосвітніх закладів області сучасними технічними засобами навчання з природо-математичних і технічних дисциплін в сумі 260 тисяч гривень спрямовано на проведення інших витрат. Також, незважаючи на те, що постановою Кабінету Міністрів України за формульним розрахунком на 2006 рік були передбачені видатки на комп´ютеризацію та інформатизацію загальноосвітніх навчальних закладів в обсягах, відповідно, 3,9 мільйона гривень та 1,2 мільйона гривень, рішеннями десяти районних рад Львівської області та чотирьох районних рад Тернопільської області ці видатки спрямовані на проведення інших витрат.

    Про результати аналізу поінформовано Кабінет Міністрів України і Міністерство фінансів України. Висновок Колегії Рахункової палати направлено Львівській та Тернопільській обласним державним адміністраціям.



    Розділ: Економіка | Переглядів: 1624 | Додав: terno | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar